Důvodů, proč podzemní vlhkost stoupá na kritickou úroveň, může být mnoho. Je vhodné mít neustále situaci pod kontrolou a v případě potřeby přijmout neodkladná opatření k odstranění problému. Pojďme zjistit jak vysušte sklep před vlhkostí v garáži .
Zabraňte vlhkosti
Jak víte, je snazší předcházet problému, než se ho později zbavit. O suchou místnost v garáži byste se měli postarat ve fázi návrhu:
- použijte hygroskopický beton třídy M400 a vyšší;
- pokud je podzemní voda blízko, ošetřete vnější stěny tekutou hydroizolační hmotou nebo válečkem;
- při stavbě garáže na svahu zakopejte drenážní potrubí do země, abyste odstranili srážky;
- vytvořit slepou oblast kolem sklepa pro odvod deště ze střechy;
- nainstalujte ventilační potrubí o průměru 125 mm;
- položte vrstvu parotěsné zábrany na spojení střechy suterénu a podlahy garáže.
Pokud je k dispozici pouze cement M200-250, měl by být zředěn speciálními prostředky, které mohou zvýšit vodoodpudivost.
Tekutá izolace má lepší účinnost, ale je dražší než izolace role.

Větrací potrubí by mělo být umístěno na opačných koncích garáže. Jeden je umístěn ve výšce 10 cm od podlahy. Vzduch přes něj proudí do místnosti. Druhý je vyroben 10 cm pod stropem – bude sloužit jako digestoř.
Pozornost! Větrací kanály by měly být instalovány rovně, nikoli šikmo.
Dobrý majitel instaluje deštníky na uliční stranu potrubí, aby zabránil vnikání listí, sněhu a deště. Pro aktivaci tahu je vhodné přidat na potrubí pod strop deflektor. Digestoř lze nalakovat černě: při zahřátí na slunci lépe odsává vzduch.
Kontrola podlahy
Podlaha v suterénu je často špinavá. Právě tato okolnost může přitahovat vlhkost. Koneckonců vlhkost z půdy snadno proniká do místnosti. Pokuste se vyhnout vlhkosti pokrytím špinavé podlahy silnou vrstvou polyethylenu, ale nejprve vyrovnejte zem.
Možnost se střešní plstí je možná, ale rozbije se. Přestože se zdá pevnější, nemá požadovanou úroveň elasticity.
Pozorujte, zda je ve sklepě méně vlhkosti. Pokud je odpověď ano, pak byla příčina nalezena. Teď už jen zbývá film čas od času vyměnit. Ale bylo by lepší nalít betonovou podlahu, která poskytuje kompletní hydroizolaci.
Zlepšení hydroizolace
Stěny obložené silikonovými cihlami jsou také schopné přitahovat vlhkost. Usadí se na povrchu a promění se v kapky vody na stropě. Budete muset vykopat konstrukci a nainstalovat hydroizolační vrstvu na vnější straně stěn pomocí bitumenového tmelu. Doporučuje se namazat 2x. Dříve byl podobný problém vyřešen pomocí pryskyřice, ale možnost s tmelem je účinnější.

Není-li možné se ke stěnám dostat zvenčí, proveďte hydroizolaci zevnitř. Impregnujte stěny a strop přípravky na bázi cementu, jako je Hydrotex. Takové impregnace pronikají půl metru do tloušťky stěny a snižují úroveň propustnosti vody. Pokud na tento typ zateplení dokážete vyčlenit peníze z rodinného rozpočtu, nebudete litovat.
Přípravné práce
Než začnete s hydroizolací, měli byste sklep nejprve vysušit. Předtím by měla být dokončena řada přípravných prací. Odstraňte z areálu veškeré zásoby tam uložené. Poté uchopte konstrukční prvky.
Všechny police se zásuvkami a krabicemi pošlete ven, postavte je na slunce a nechte uschnout. Zkontrolujte plíseň a plíseň. V případě potřeby nasyťte dřevo 5–10% síranem měďnatým.

Můžete zajistit vápenné bílení stěn. Do připraveného vápna přidejte jen trochu 5% roztoku síranu měďnatého. Měla by být provedena dvě ošetření jedna po druhé. Když je vše suché, můžete začít sušit suterén.
Odvlhčování suterénu s ventilací
Pokud se v dříve suchém suterénu náhle objeví vlhkost, měli byste se podívat na ventilační systém. Možná jsou kanály jednoduše ucpané a vyžadují čištění. Pokud se ani poté nemůžete problému zbavit, ukazuje se, že výfukovému potrubí brání ve fungování teplejší vzduch venku než ve sklepě, takže byste mu měli pomoci dostat se ven.
Zkuste nainstalovat ventilátor. Začne vytahovat vzduch zevnitř. Kromě toho otevřete poklop nebo dveře. Vše uschne doslova za 4-5 dní – tak můžete v létě vysušit sklep v garáži.
Vytápíme sklep
Někdy v teplém období, aby větrání fungovalo, musíte vyrovnat teplotu vnitřního vzduchu s venkovní teplotou. Hodnocení odvlhčovačů pro suterén v garáži je poměrně neobvyklé:
- Zavěste děravý kbelík naplněný kouřovým uhlím na grilování blíž k podlaze.
- Pravidelně otevírejte dvířka na půl hodiny, aby uschly.
- Umístěte propanový hořák na drát uvnitř sklepa.
- Použijte kerogas.
- Zapalte svíčku umístěnou v kovové dóze co nejblíže ventilačnímu potrubí.
- Nainstalujte a zahřejte vařič na břicho.

Horký vzduch z kteréhokoli z výše uvedených zdrojů místnost vysuší, zabije zatuchlý zápach a vydezinfikuje, takže se neobjeví škůdci.
Jak vysušit sklep bez větrání
Stává se, že při stavbě garáže nezajistili instalaci ventilačního systému v suterénu. Pokuste se vést alespoň jednu trubku, která vede do zdi nebo skrz strop. Budete muset přidat přívodní a odtahový ventilátor, abyste mohli střídat přívod a odvod vzduchových hmot.
Pokud to není možné, zkuste sbírat vlhkost pomocí hygroskopických materiálů umístěných v podzemí:
- suché piliny;
- hašené vápno;
- chlorid vápenatý;
- suché kartonové krabice.

Jakmile materiál navlhne, vyměňte absorbenty za suché. Chcete něco modernějšího? Použijte přenosný domácí odvlhčovač ve sklepě.
Dezinfekce a boj proti houbám a plísním
Ve vlhkém sklepě se časem začnou vyvíjet plísně a všechny druhy hub. Bude nejen vlhké, ale také zatuchlé. Existují různé způsoby, jak se takových problémů zbavit.
Výpary vápna
Umístěte sud do středu místnosti a naplňte jej do poloviny vápnem. Zalijte vodou a nemíchejte. Rychle jděte nahoru, nezapomeňte za sebou zavřít dveře a utěsnit ventilační otvory.
Po 2 dnech se můžete vrátit do suterénu. Nejprve otevřete dveře a větrání, vše dobře vyvětrejte. Teprve poté můžete jít dolů. Po 8–10 dnech je třeba ošetření vápnem opakovat podle stejného schématu. Vápno zahubí spóry plísní, vypálí plísně a zbaví místnost nepříjemné zatuchliny.
Sirná (kouřová) bomba
Kouřovou bombu si můžete koupit v železářství. Použijte v tomto pořadí:
- Odstraňte všechny kovové předměty.
- Zapalte pojistku.
- Vypadni ze sklepa.
- Pevně zavřete dveře a zavřete ventilaci.
- Nechte 6 hodin doutnat.
- Nejprve otevřete ventilaci, poté dveře nebo poklop.
- Po 12 hodinách kyselina sírová zcela zmizí.
Odstraňovač plísní
Pokud jsou dřevěné předměty umístěné v podzemí pokryty nadýchaným bílým povlakem, je tento druh plísně likvidován pomocí tuhého odstraňovače pěny. Aplikuje se pomocí montážní pistole a skvěle zabíjí houby a jejich spory.
Kropení podlahy

Chcete-li vytvořit nepříznivé podmínky pro houby, zakryjte podlahu polyethylenem, rozsypejte kousky hašeného vápna a nainstalujte dřevěné rošty. Můžete si být jisti, že houby a plísně neporostou.
Závěr
Nyní víte vše o tom, jak vysušit sklep v garáži. Metody uvedené v článku byly testovány v praxi a přinesly dobré výsledky v boji proti vlhkosti, plísním a plísním ve sklepě umístěném v garáži. Takže klidně použijte kteroukoli z nich.
Odstranili jsme věci z podlahy a vizuálně tam bylo více místa.
Dobrý den, milé hostesky.
Opravdu potřebujeme vaše bystré mysli, znalosti a dovednosti.
Loni jsme měli problém se sklepem, do dvou týdnů po uložení mrkve se ztratila polovina úrody, druhou se mi podařilo zachránit (přetříděno, nastrouhat a zmrazit).
Připravil jsem mrkev na skladování: usušil jsem ji, vybral jsem pouze celé, vložil je do pilin a každou vrstvu položil. No, myslím, že teď zůstanu u mrkve. Jo, právě teď. Je tam bílá plíseň. Víš, ona je taková. jako vata obecně. A nenasytná infekce se okamžitě šíří.
Později jsem si začal všímat, že se hůře chovají víčka na sklenicích. Rozhodně se mi to nelíbí, musím problém nějak vyřešit. Ale jak?
Jakmile si pomyslím, že všechny (!) plechovky bude potřeba zvednout nahoru, je mi zle.
Náš suterén je velmi podobný fotografii z internetu
![]()
Police jsou uspořádány stejným způsobem, stejné hloubky, se stejným počtem plechovek. Stejná vzdálenost mezi policemi a policemi jsou vyrobeny ze dřeva. Vlastně jsem nabyl dojmu, že tohle je náš sklep.
Jediný rozdíl je v tom, že naše policové stojany jsou vyrobeny z kovových rohů. Kdyby bylo všechno ze dřeva, asi by to bylo jednodušší. Ale kov stále podléhá korozi a ne všechny přípravky mohou být pravděpodobně vhodné.
Nikdy předtím jsem to neléčil, nebyly žádné příznaky, přívodní a odsávací ventilace prostě fungovala a to je vše.
Řekni mi prosím:
1) Jak můžete ošetřit sklep?
2) Je povinné vyndat všechny plechovky?
3) Jaký je nejlepší způsob, jak si zeleninu předem připravit, aby se spolu s ní nezaváděly další ošklivé věci?
předem děkuji. Dobré odpoledne všem.
![]()
Vložit kódy:
Zkopírujte kód a vložte jej do okna pro vytvoření příspěvku na LiveInternet, nejprve tam povolte režim „Zdroj“
| HTML kód: |
| BB kód pro fóra: |
| Dobrý den, milé hostesky. Opravdu potřebujeme vaše bystré mysli, znalosti a dovednosti. Loni jsme měli problém se sklepem, do dvou týdnů po uložení mrkve se ztratila polovina úrody, druhou se mi podařilo zachránit (přetříděno, nastrouhat a zmrazit). Přečtěte si více |
| +24 | Advena_345 | 13.06.2024 | 388 | 3 | 53 komentář |
Pojďme postavit rámový dům vašich snů
Rámový dům s podkrovím V197 „Demopolis“
Rám A-rám V503 „Belville“
Rámový dům s garáží V140 “Meriden”
Rámový dům se saunou a 5 ložnicemi V166 “Belmont”
Komentáře
13. června v 6:41 #
O úpravě sklepa toho moc neřeknu. Ty naše jsme ozařovali ultrafialovým světlem. Měli jsme lampu DRL, sklo lampy bylo rozbité a pověsili to tam, sklep byl zavřený. Vonělo to jako ozón. Pak vyvětrali. Zdálo se to být užitečné.
A povím vám o mrkvi. Taky jsem to držel v písku. Dobrá metoda, ale spousta starostí – čistý, suchý, prosátý písek, hoďte ho do sklepa a pak vyndejte, ale je to těžké! A držel to v pilinách. Nejhorší způsob, podle mě. Mrkev je suchá a bez chuti, i když skladovat se dá, to ano. Stejný příběh se stal s mechem.
Pak jsem mrkev jednoduše omyla, osušila, protřídila a po malých porcích dala do igelitových sáčků. V balíčcích byly díry. A složila je tak, aby na sebe příliš netlačily. Tato metoda se mi líbila. Pokud se náhle něco stane, je to v jednom balíčku. A je pohodlné vyndat. Ale neměli jsme sklep, ale spíš studený sklep, přímo z domu.
Moje tchyně měla takovýhle specifický sklep, podle všech pravidel. Nechala mrkev a řepu jen tak na hromadě na podlaze. Dobře se skladovalo, jarní zelenina byla čerstvá.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:00 #
Děkuju. Ano, máme sklep pod garáží. Hloubka 2,5m Poklop sklepa je zateplen.
A díky za tip na tu UV lampu.
Prosím, řekněte mi, úplně odříznete vršky mrkve? Někde jsem četl, že nemůžete opustit bod růstu, já ho neopouštím, ale možná je to špatně?
13. června v 9:09 #
Vršky neodřezávám, ale odšroubovávám a odlamuji. Takhle vypadá mrkev v obchodě. Všeobecně se snažím posílat zeleninu na uskladnění co nejvíce vcelku. Taky jsem četla, že se pak lépe skladují.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 9:11 #
Ještě jednou děkuji.
13. června v 14:13 #
V reakci na komentář Advena_345
Děkuju. Ano, máme sklep pod garáží. Hloubka 2,5m Poklop sklepa je zateplen.
A díky za tip na tu UV lampu.
Prosím, řekněte mi, úplně odříznete vršky mrkve? Někde jsem četl, že nemůžete opustit bod růstu, já ho neopouštím, ale možná je to špatně?
Již několik let odstřihávám nejen vršky, ale i trochu. No, jak napsat toto slovo? No, uhodli jste. A mrkev se skladuje lépe než dřív, když jsem jen odřízl vršky. Ukládám to do písku. A popsal jsi můj sklep, dokonce jsem se rozveselil. Ale máme to pod kuchyní.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 14:17 #
Pravděpodobně jsi chtěl říct „prdel“?
Byl jsem velmi překvapen, když jsem tuto fotku viděl na internetu. Dózy jsou také uspořádány tak, jak je aranžuji já.
Zřejmě se stává, že několik lidí má stejné myšlenky.
13. června v 17:29 #
Advena_345 píše:
Stává se, že několik lidí má stejné myšlenky
13. června v 18:49 #
V reakci na komentář shake893
O úpravě sklepa toho moc neřeknu. Ty naše jsme ozařovali ultrafialovým světlem. Měli jsme lampu DRL, sklo lampy bylo rozbité a pověsili to tam, sklep byl zavřený. Vonělo to jako ozón. Pak vyvětrali. Zdálo se to být užitečné.
A povím vám o mrkvi. Taky jsem to držel v písku. Dobrá metoda, ale spousta starostí – čistý, suchý, prosátý písek, hoďte ho do sklepa a pak vyndejte, ale je to těžké! A držel to v pilinách. Nejhorší způsob, podle mě. Mrkev je suchá a bez chuti, i když skladovat se dá, to ano. Stejný příběh se stal s mechem.
Pak jsem mrkev jednoduše omyla, osušila, protřídila a po malých porcích dala do igelitových sáčků. V balíčcích byly díry. A složila je tak, aby na sebe příliš netlačily. Tato metoda se mi líbila. Pokud se náhle něco stane, je to v jednom balíčku. A je pohodlné vyndat. Ale neměli jsme sklep, ale spíš studený sklep, přímo z domu.
Moje tchyně měla takovýhle specifický sklep, podle všech pravidel. Nechala mrkev a řepu jen tak na hromadě na podlaze. Dobře se skladovalo, jarní zelenina byla čerstvá.
shake893 píše:
Ty naše jsme ozařovali ultrafialovým světlem.
Přesně! I když náš sklep není velký, skladovala se tam jen jablka pro 11člennou rodinu. A tatínek si lampu vyrobil sám (vytáhl UV lampu z naší staré čističky vzduchu).
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 19:57 #
Někde máme uloženou křemennou lampu, která se používala na křemenování oddělení v dětské léčebně, koupil ji táta, když se nám narodil syn. Zapomněl jsem na to, musím to hledat.
14. června v 0:17 #
13. června v 6:47 #
Je potřeba větrání sklepa.
Můžu vysvětlit který.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:03 #
Je zde ventilace. Vzduch je nuceně nasáván zvenčí jednou trubkou a vytahován z opačného rohu jinou trubkou. Průměr trubky 150 mm. V systému je nainstalován ventilátor.
Ale budu rád, když se o informace podělíte. Jsem vždy pro modernizaci.
13. června v 7:40 #
Nefunguje vám ventilace. Něco s ní není v pořádku.
Pošlete fotku nebo kresbu.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:43 #
Oh, já je nemám. Výkresy. To bylo asi před 10 lety.
Ale soudě podle změny vlhkosti vzduchu a teploty to pořád funguje. Provedli jsme speciální měření. Před a po větrání. Testování, abych tak řekl.
Do spodního rohu suterénu vede potrubí bez ventilátoru. Nachází se přibližně 10 cm od podlahy. Ale v horním protějším rohu (úhlopříčně) je potrubí s ventilátorem, jako je tento.
![]()
Ventilátor byl zakoupen s takovým výkonem, aby zajistil pětinásobnou výměnu vzduchu.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 8:35 #
V reakci na komentář Jastreb Stav
Je potřeba větrání sklepa.
Můžu vysvětlit který.
Jastreb Stav píše:
Můžu vysvětlit který.
Vysvětlete, prosím, který z nich je lepší.
13. června v 6:58 #
Léčba nepomůže.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:04 #
Proč? Houbu je ještě potřeba likvidovat. No, kdybych ho tam nějak dotáhl.
13. června v 7:41 #
Dokud bude vlhko, budou tam houby. Nic tě nezabije.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:52 #
Rozumím, ale už tam je a je třeba ho vyhubit. Znovu zkontrolujeme ventilaci.
13. června v 7:29 #
Než odložím zeleninu, spálím v prázdném sklepě dvě dýmovnice. Pevně zavírám sklep. Po několika dnech ji otevřu a vyvětrám a po několika dnech úrodu vyjmeme na uskladnění. Sklenice ale nikde jinde neskladujeme. Mrkev omyjte, osušte a postupně ji balte do pevných, pevných sáčků (v sáčcích by neměly být žádné díry).
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:32 #
Bohužel nemáme možnost oddělit skladování zavařovacích sklenic a zeleniny.
Co je to kouřová bomba? Můžeš poskytnout fotku z internetu, který používáš?
13. června v 7:37 #

Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 7:39 #
Děkuju.
Ano, souhlasím, neměly by tam být plechovky.
Ošetřili jsme rodiče sirnou bombou právě v místě, kde se skladovala zelenina. Nejdřív jsem si myslel, že možná nevím, co to je kouř dáma.
13. června v 8:52 #
Zpracovával jsem suterén a nevyndával jsem plechovky. Ano, nebyla tam žádná čerstvá zelenina, ale byly tam sklenice.
Mimochodem, přesně tento druh bílé plísně, jako je vata, jsem ošetřil sirnou bombou
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 9:01 #
To je dobrý.
Děkuju.
13. června v 12:25 #
ať pomůže!
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 14:12 #
13. června v 8:22 #
Ahoj! Napíšu své zkušenosti. Máme také přívodní a odtahové větrání, ale bez ventilátoru. Každý rok v létě je houba na stropě a železných regálech, na horních dřevěných policích. Spálili to pochodní, pálili sirné bomby, ošetřili to tekutými chemikáliemi v kanystrech a dřevěné police vynesli nahoru, aby uschly. Všechno je neúčinné. Poslední roky otevírám větrání až v pozdním podzimu, kdy je venku nižší teplota než ve sklepě. Když pak ve sklepě klesne na +2, +4, zavřu ventilaci, aby jídlo nezamrzlo (žijeme na Sibiři). Navíc výfukové potrubí uzavírám později než přívodní potrubí. Tito. po celou sezónu, s výjimkou pozdního podzimu, do sklepa nevniká teplý letní vzduch a nevytváří tam další vlhkost. Neříkám, že tam žádná houba není, ale je jí mnohem méně.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 8:30 #
Děkuju mnohokrát.
Ve vaší situaci vše dává smysl. Žijeme na jihu, zde je v létě sucho (suchý vzduch) a teplé zimy. Tohoto sucha využíváme (alespoň je z toho nějaký užitek) a když ve sklepě není zelenina, zařídíme sušení.
Upřímně řečeno, v zimě máme problém dostat +2, +4 stupně. Neklesne pod 10. Může to být ten problém?
Hlouběji ale sklep vykopat nešlo, mohla tam být spodní voda.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 8:31 #
V reakci na komentář proxorowa
Ahoj! Napíšu své zkušenosti. Máme také přívodní a odtahové větrání, ale bez ventilátoru. Každý rok v létě je houba na stropě a železných regálech, na horních dřevěných policích. Spálili to pochodní, pálili sirné bomby, ošetřili to tekutými chemikáliemi v kanystrech a dřevěné police vynesli nahoru, aby uschly. Všechno je neúčinné. Poslední roky otevírám větrání až v pozdním podzimu, kdy je venku nižší teplota než ve sklepě. Když pak ve sklepě klesne na +2, +4, zavřu ventilaci, aby jídlo nezamrzlo (žijeme na Sibiři). Navíc výfukové potrubí uzavírám později než přívodní potrubí. Tito. po celou sezónu, s výjimkou pozdního podzimu, do sklepa nevniká teplý letní vzduch a nevytváří tam další vlhkost. Neříkám, že tam žádná houba není, ale je jí mnohem méně.
Patogenní houba je pravděpodobně tím nejvíce „ředkvičkovým“ tvorem, na který si můžete myslet
13. června v 14:37 #
Máme obyčejnou ventilaci (potrubí f100 nahoře – výfuk, dole – přítok Mrkev skladujeme v obyčejných plastových krabicích, s odtrhnutými vršky).
Sklep využíváme do srpna a neotevíráme. Poté přichází na řadu příprava sirnou bombou.
Vlhkost je, ale ne taková, aby se mrkev zkazila. Vlhkost odchází, když se sklep připravuje na další sezónu. V zimě uzavřeme výfuk a přívod
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 14:53 #
Děkuju.
Používáte sirnou bombu k ošetření sklepa se zavařovacími sklenicemi nebo bez nich?
14. června v 6:59 #
Vytáhneme vše, všechny sklenice a podle toho zbytky zeleniny.
Nějak to párkrát nevyndali, takže sklenice ztmavly (usazenina, kterou lze setřít hadříkem). Teď všechno uklízíme.
V naší díře (sklepu) máme železný stojan, takže ho nemůžeme vyndat a samozřejmě má jinou barvu.
Jinak jen díru nejprve vysušíme a otevřeme v polovině srpna
Advena_345 (autor příspěvku)
14. června v 9:09 #
Vidím. Děkuji
13. června v 14:55 #
vzpomněl jsem si. Sklep jsme také vybílili nějakým vápenným nebo protiplísňovým nátěrem. Bylo to dávno.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 15:01 #
Také si pamatuji (z dětství), jak babička bílila sklep. Ale moje babička milovala krásu všude, nejsem si jistý, že houbu odstranila bílením.
Můžete to vybílit vápnem, nebude to bolet, ale co dělat s policemi?
Nemyslel jsem si, že udržovat sklep bez plísní bude tak obtížný úkol.
13. června v 15:38 #
Vybílili jsme i police
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 16:28 #
Je to možné? Dobře.
13. června v 17:31 #
Tehdy ještě nebyl internet, takže to, co vymysleli sami a slyšeli od svých sousedů, vytvořili.
Advena_345 (autor příspěvku)
13. června v 18:22 #
13. června v 19:19 #
V reakci na komentář shake893
vzpomněl jsem si. Sklep jsme také vybílili nějakým vápenným nebo protiplísňovým nátěrem. Bylo to dávno.
shake893 píše:
Taky jsme bílili sklep
Pravděpodobně bělidlo.
14. června v 1:09 #
Ne, bylo tam něco civilizovaného. Nějaký druh speciální bílé protiplísňové barvy. Z obchodu, v bance.
14. června v 1:22 #
Mimochodem, mohlo by to být také na bázi bělidla.
Ale možná něco jiného.
14. června v 7:51 #
Ano, možná, proč ne?
14. června v 12:10 #
13. června v 19:07 #
Mrkev jsme nikdy neskladovali, pěstovali jsme ji jen na jídlo v 90. letech, brambory a jablka jsme skladovali pro 11člennou rodinu a i ty brambory byly až v 90. letech, ale jablka jsme skladovali vždy a do května jsme jich měli dost. , uložili jsme trochu konzervovaných potravin.
Máme pod domem sklep, dřevěný dům, suchý, na severu Moskevské oblasti, pasivní větrání, ale vesnice je na kopci, nefouká tam vítr a je tam pořád průvan.
Když můj otec právě dokončoval sklep, přidal do omítky síran měďnatý (to je také dobrý fungicid) v množství 10 gramů na 10 lir vody na suchý roztok.
Otec si UV lampu vyrobil sám před výsadbou plodiny, ozařoval s ní na den sklep. Naše regály a zásuvky jsou skládací, jednou za 3 roky bylo vše vyjmuto, obroušeno a ošetřeno manganistanem draselným včetně stěn sklepa a manganistan draselný při kontaktu s jakoukoli organickou hmotou uvolňuje atomární kyslík, který slouží jako silný antiseptický. Pokud se našla nějaká plíseň, tak bez ohledu na to, kdy došlo k ošetření, bylo vše vyvezeno a zpracováno, i když se to stalo jen jednou v prosinci, celá rodina musela všechna jablka vyndat a protřídit, všechna rozebrat; krabice a stojany a vše zpracovat.